Mario Illien potwierdził, że jego firma zgłosiła do FIA chęć wzięcia udziału w przetargu na dostawy alternatywnego, niezależnego silnika F1 od sezonu 2017.
Guru silnikowy, który odnosił już sukcesy w Formule 1 od samego początku był typowany na jednego z kandydatów ze względu na fakt, że dostarcza już podobny silnik pod nazwą Chevroleta dla serii Indycar.Strony zainteresowane wzięciem udziału w postępowaniu przetargowym mają czas do 23 listopada na zgłoszenie swojego zainteresowania FIA.
„Ilmor złożył wniosek” mówił jego szef w wywiadzie dla Auto Motor und Sport.
Nowy pomysł FIA wzbudza sporo kontrowersji, ale zakłada budowę niezależnego silnika o pojemności 2,5 litra w konstrukcji V6 bez dodatkowych układów hybrydowych za cenę nieprzekraczającą 7 milionów euro.
Spekuluje się również, że do przetargu oprócz Ilmora stanie dobrze znany w F1 Cosworth oraz firma AER.
Coraz częściej powtarza się również, że Ilmor będzie pomagał Renault w dopracowaniu przyszłorocznego układu napędowego V6 turbo, niemniej sam zainteresowany nie chciał tego komentować: „Dopóki nic nie jest ostatecznie potwierdzone, nie będę o tym rozmawiał.”
21.11.2015 11:57
0
Byłoby ciekawie. Chevrolet w pierwszej połowie sezonu Indy radził sobie świetnie i wyprzedzał Hondę o długość (bolidu :-P). Duża było w tym zasługa lepiej skonstruowanego pakietu, ale i silnik odegrał rolę. Ciekawe, co stworzyliby dla F1 i czy byłoby to konkurencyjne.
21.11.2015 16:13
0
Miały być chyba 2,2 L
21.11.2015 16:14
0
Cosworth już zrezygnował...
21.11.2015 20:03
0
Trochę nie w temacie: Vettel wygrał Race of Champions :-) Brawo!
21.11.2015 23:28
0
dalej uważajcie że to słaby kierowca, tak naprawdę teraz numer 1
21.11.2015 23:28
0
@4 A zdziwiony kolega?? Teraz to będzie kolejny temat do szydzeń, że farciarz ma szczęście. Bez Michaela ale dal pokaz kunsztu za jaki mu płacą 30 milionów?????. Z F1 inni bardzo słabo wypadli.
22.11.2015 00:35
0
@4 A zdziwiony kolega?? Teraz to będzie kolejny temat do szydzeń, że farciarz ma szczęście. Bez Michaela ale dal pokaz kunsztu za jaki mu płacą 30 milionów?????. Z F1 inni bardzo słabo wypadli.
22.11.2015 07:52
0
@4: Pobił w finale goście, dla którego był to już czwarty finał w tej imprezie. Szydzić raczej nie ma z czego, ew. można spierać się o samo znaczenie tego zwycięstwa, ale smaczku dodaje fakt, że wcześniej w pobitym polu zostawił...Daniela Riccardo. ;-)
22.11.2015 09:03
0
@7: tyle w temacie, miłego dnia ;)
22.11.2015 09:17
0
@2 Miały być 2,2l V6 z prostym KERS. Zmienili to na 2,5l V6 o mocy powyżej 850KM bez KERS'u. Dość niedawno była taka informacja, ktoś tu nie jest na bieżąco :P Co do wpisu, przecież Crossworth poinformował już, że nie bierze udziału w przetargu. Prócz Ilmora zostaje jeszcze AER i Mecachrome.
23.11.2015 22:29
0
Ilmor ma największy potencjał z obecnych firm konstruujących silniki F1, widać to na przykładzie silnika który dostarczają obecnie pod nazwą Mercedes do F1. Mecachrome niestety został w tyle ze swoją konstrukcją walczącą pod szyldem Renault. Wszyscy znamy kłopoty z osiągami obecnego silnika "Renault". Do przetargu raczej nie stanie Judd, bo problemóe już mają nie mało z silnikiem który występuje pod nazwą "Honda", McLaren ma z nim gigantyczny problem!
23.11.2015 22:43
0
Końcówkę artykułu należy rozumiec w ten sposób że Renault prawdopodobnie zrezygnuje z dostaw silników F1 od firmy Mecachrome, a w zamian silniki zamówi w Ilmor Motor. Ciekawi mie tylko to, jak oni to pogodzą ponieważ Ilmor obeznie dosrtarcza silniki F1 pod nazwą Mercedesa dla niemieckiego zespołu. Jeśli Mecachrome straci w wielo letniego klienta jakim był Mecachrome to zapewne też zgłosi sie do przetargu, pracując nad nową jednostką.
23.11.2015 22:46
0
wieloletniego klienta jakim był Renault oczywiście....... sorki za błąd
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się